Mayke ~ My High School Year in the USA ~ Americus

Mijn vertrek naar Amerika > 20-07-'16

Mijn vertrek naar Amerika... 20-07-'16

  • 20-07-'16

Vandaag ben ik vertrokken naar Amerika om High School te gaan volgen voor 10 maanden. Op Schiphol heb ik afscheid genomen voor deze lange periode van mijn ouders, zus Esmée en mijn vriend Tijs.

Ik ben geplaatst bij een gastgezin in Georgia (is één van de twee staten, samen met Alabama, die aan Florida grenst). Ik heb de vlucht alleen moeten doen, omdat ik niet met de groep van de organisatie van Travel Active ben vertrokken. Het gastgezin heeft gevraagd of ik eerder kon komen om samen met hun te reizen naar Ohio en Indianapolis om daar de familie van ze te bezoeken en zo kennis met ze te kunnen maken. De reis alleen maken was nog wel het spannendste van alles.

Ik vloog van Amsterdam naar Washington om hier een tussenlanding te maken, om daarna door te vliegen van Washington naar Atlanta waar het gastgezin, Amy en Wayne, mij enthousiast stonden op te wachten.

Het was al met al best een lange vlucht, maar de eerste indruk op het vliegveld met hun voelde goed.

Tijdens de tussenlanding op de luchthaven van Washington werd ik gelukkig geholpen door een Belgische vrouw. Dit maakte het allemaal wel wat makkelijker. De controles op de luchthaven in Amerika vielen mij erg mee. Wat ik ervan had gelezen kon dit best behoorlijk streng zijn, maar dit bleek achteraf dus mee te vallen. Mijn koffers zijn er niet helemaal goed van afgekomen. Van de ene koffer is een wiel af en van de andere koffer zijn de rits van het voorvak en het handvat stuk. Gelukkig ben ik wel veilig aangekomen en ook nog met bagage!

Smile

We zijn daarna naar het huis gereden van mijn gastgezin. De zoon (Markus, 18 jaar), is op dit moment veel aan het werk en heb ik later op de dag ontmoet en de dochter (Emily, 15 jaar) is al bij de familie in Ohio. Haar zal ik daar ontmoeten op 25-07. Amy, Wayne en ik gaan 22-07 die kant op met de auto. Het is een reis van ongeveer 1300 km. Daarna gaan we ook nog door naar familie in Indianapolis. Deze afstand is ook ongeveer 560 km. Ik ben benieuwd wat ik allemaal mee zal gaan maken in deze 10 maanden!

Reacties

Reacties

De van der Veentjes

Hoi Mayke,
Leuk je verslag te lezen en we hopen natuurlijk op nog veel meer verslagen!! Gelukkig is de vliegreis goed verlopen en ik kan me voorstellen dat dat ook super spannend was. Een hele fijne tijd wensen we jou toe. Groetjes van ons allemaal en hopelijk tot snel weer een nieuw verslag

Arnold Josette en Bryan

Leuk om te lezen wat je doet en meemaakt. Heb het net hier allemaal even voor gelezen. Tot het volgende verslag dan maa in tussentijd succes met alles!

Robin en Melissa

Hoi mayke,

Leuk om je op deze manier te volgen en te lezen wat je allemaal meemaakt!
Spannend allemaal zeg, maar wat ga je een leuke/spannende tijd tegemoet
geniet er lekker van!
En zo te lezen heb je een gezellig open gastgezin die jou van alles gaan laten zien, leuk!

Tot het volgende verslagje ????

Kuni van Ruler

Dag Mayke,
Erg leuk om jouw verslag te lezen.
Het is zeker spannend om zo alleen te reizen.
Je gaat al veel leuke dingen doen met jouw gastgezin.
Zo zie je direct veel van de USA en leer
Je heel veel nieuwe mensen kennen.
Heel veel plezier??

Gonny Spieringhs

Wat spannend allemaal! Gelukkig lieve mensen in het gastgezin en een mooie reis dat je zo maar in je schoot geworpen krijgt, nu nog studeren maar dat zal wel meevallen denk ik.Mayke ik wens je alle geluk toe en een hele fijne tijd in Amerika groetjes Gonny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active