Mayke ~ My High School Year in the USA ~ Americus

Mijn weekenden in augustus '16 > 01-08-'16 t/m 31-08-'16

Mijnactiviteiten in de weekenden - Augustus '16... 01-08-'16 t/m 31-08-'16

Weekend 5/6/7 augustus 2016

Afgelopen week is mijn eerste schoolweek geweest en deze is goed verlopen, maar nu is het lekker..... weekend!!

  • vr. 05-08-'16

Dit weekend zijn we op vrijdagavond samen met de zus van Wayne (Jenni) en haar gezin pizza gaan eten en gaan poolen in Pat’s restaurant in Americus.

-Poolen-

  • za. 06-08-'16

Op zaterdag ben ik samen met Jenni (is dus de zus van mijn host father), Dylan (zoon van Jenni) en Emily (mijn host sister) naar Lake Blackshear (bij Cordele; ongeveer een half uur rijden) geweest. Dit is een groot meer en zijn we met de boot het water opgegaan, en hebben we lekker gezwommen en gevaren. Het was een warme dag, dus we hadden er mooi weer bij. Ook heb ik geprobeerd te wakeboarden. Na de 3epoging lukte het me om een tijdje te staan. Superleuk om te doen!

- Varen & Wakeboarden-

Daarnaast zijn we ook gaan tuben. Dit is met een soort luchtkussen achter de boot waar je dan op gaat liggen. Je hangt dan aan je armen en moet proberen op het kussen te blijven. Jenni probeerde ons er met zo’n hard mogelijke snelheid af te krijgen. Op het laatst werd het heel zwaar aan mijn armen en heb ik de dagen daarna nog behoorlijk spierpijn gehad. Op een gegeven moment hadden we geen benzine meer in de boot, dus moesten we door een andere boot worden voortgetrokken

Smile

-Tuben -

- Op de boot -

Na dit avontuur zijn we weer terug naar huis gegaan waar ik samen met Emily nog even wat tijd door heb gebracht. We zijn later nog even naar het huis van Jenni geweest en daar hebben Dylan en Emily even op de piano gespeeld.

’s Avonds heb ik met Wayne, Amy en Emily ‘The Wizard of Oz’ gekeken. Dit was wel een leuke film. Al met al was het een erg leuke dag!

  • zo. 07-08-'16

Zondag hebben we niet zoveel gedaan. Ik heb mijn kamer gedaan en verder in het huis nog wat schoongemaakt. Hier maak ik de komende tijd maar een ‘gewoonte’ van om mijn kamer dan te doen als er geen andere activiteiten op de planning staan

Smile

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 12/13/14 augustus 2016

Er zit weer een week school op en deze week heb ik mijn eerste 'testen' gehad. Deze zijn allemaal erg goed gegaan. Verder ben ik afgelopen week jarig geweest en heb ik dit weekend mijn 18everjaardag mogen vieren met een feestje

Laughing

  • vr. 12-08-'16

Vrijdagavond kwam er familie langs voor een etentje. Dit was erg gezellig en we hebben lekker gegeten. De aardappelpuree was vooral heel lekker, tjaaa... want deze had ik samen met Amy gemaakt

Wink

  • za. 13-08-'16

Op zaterdag ben ik met Amy naar een exchange student oriëntatie geweest in Warner Robins. Hier waren ook de andere exchange students uit de regio, en ook uit verschillende landen. We kregen informatie en vooral de regels van het programma werden benadrukt. Nadat we al deze informatie hadden gekregen kregen we pizza wat natuurlijk zeker niet verkeerd was

Smile

-Student Oriëntatie -

Heel toevallig was hier ook een ander Nederlands meisje, Nienke. Zij is na de oriëntatie meegegaan naar ons huis, om daar ook een nacht te bljven. Nienke, Amy en ik zijn na de oriëntatie eerst nog even naar Goodwill (tweedehandswinkel)geweest en daarna zijn we door naar huis gereden.’s Avonds zouden we nog een feestje hebben.

Het feest van die avond zou zijn voor mijn komst naar Amerika, en omdat Emily terug was uit Ohio. Zij is daar de hele zomer bij haar vader geweest.

Maar...... het bleek een ‘surpriseparty’ voor mijn 18e verjaardag te zijn. Superleuk natuurlijk! Toen we thuiskwamen gingen alle garagedeuren open en stonden daar allemaal mensen die wel zin hadden in 'feesten'. Dit had ik echt niet verwacht !!

Surprised

-MAYKE-

Ik benop 10 augustus jarig geweest en de dag zelf was ‘niet heel bijzonder’. Het was gewoon een normale schooldag en ’s avonds kreeg ik wat cadeautjes, maar het is verder niet uitbundig gevierd. Iedereen wist op dat moment natuurlijk allang dat er een paar dagen later dit feest werd geregeldvoor in het weekend .

Superleuk dat ze dit dus voor mij hebben georganiseerd. Er waren wel veel mensen die ik helemaal (nog) niet kende, omdat ik er nog niet zo lang ben natuurlijk. Een mooie manier om zo kennis te maken en ze te leren kennen. We hebben gezwommen, hotdogs gegeten en er was een hele lekkere cake in de vorm van een ‘vlinder’ die ze speciaal hadden laten maken. Ik heb deze avond zelfs cadeautjes en ook geld gekregen.

’s Avonds bleef Nienke dus bij ons slapen, want ze zou de volgende dag met ons mee gaan paintballen.

  • zo. 14-08-'16

Zondag gingen we met een hele grote groep paintballen in de buurt van Warner Robins. Het was heel erg leuk, maar wel ontzettend warm: pffff.… 38 graden. Moet je je eens voorstellen dat je in 38 graden met een lange broek in de zon rond rent en op mensen schiet. Ik heb me kapot gezweet.

- Emily - Jenni - Mayke - Nienke -

Na paintball zijn we met zijn allen gan eten bij Cheddar’s, dit is ook in Warner Robins. Hier heb ik hele lekkere kip in barbecuesaus gehad. Bij Cheddar’s hebben we afscheid genomen van Nienke die naar haar (tijdelijke) gastgezin terug ging en zijn we weer naar huis gegaan. Wat was het lekker om te douchen na al dat zweten haha.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 19/20/21 augustus 2016

Dit weekend was rustig en heb ik verder niet zoveel gedaan.

  • za. 20-08-'16

Zaterdag was gewoon een chill dagje en heb ik met Emily en Amy 5 films gekeken. Later heb ik met Amy honingkoekjes en chocolate-chipkoekjes gebakken.

  • zo. 21-08-'16

Zondag hebben we weer onze missie volbracht; onze kamers gedaan en nog een film gekeken.

-Stofzuigen -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 26/27/28 augustus 2016

Deze week is op school de schoolfoto gemaakt. Van deze foto’s komt een foto in het jaarboek wat je krijgt aan het einde van het schooljaar.

  • za. 27-08-'16

Deze zaterdagochtend hadden we een yard sell (tuinverkoop). Bij een yard sell verkopen ze allerlei spullen uit huis die ze niet meer willen hebben. Ze zetten dan een bericht ergens op internet dat er een yard sell gehouden wordt. Door dit bericht komen er dan mensen bij je huis om te kijkenof ze wat leuks zien en iets willen kopen. ’s Middags na de yard sell hebben we niet zoveel meer gedaan.

’s Avonds hebben we bij een visrestaurant genaamd ‘Blackbeards’ in Albany gegeten met motorvrienden. Ik heb echter geen vis gekozen, maar heb vooraf gefrituurde groene tomaat met ranch dressing gehad. Ranch dressing is een saladedressing die bijna overal goed bij smaakt. Zelfs op of bij pizza is het lekker. Na het voorgerecht kreeg ik zoete aardappelpatat en een hamburger. Natuurlijk waren de porties weer veel te groot om alleen op te eten, dus hebben Amy en ik samen gedaan. Het eten was er erg lekker!

-Gefrituurde groene tomaat-

- Zoete aardappelpatat met hamburger -

  • zo. 28-08-'16

Zondag heb ik eerst maar weer mijn kamer wat opgeruimd en schoongemaakt. Later zijn we naar het winkelcentrum in Albany geweest, want Emily moest haar hoverboard laten maken. We zijn hier in een boekenwinkel geweest waar ze het boek hadden met het nieuwste script van Harry Potter. Ik heb een stukje in het boek gelezen en het is superleuk!

- Winkelcentrum Albany -

Ook zijn we naar een dierenwinkel geweest waar ze allemaal schattige puppy’s, papegaaien, geitjes, konijnen, hamsters en nog veel meer dieren verkochten.

-Lievepuppy-

In het winkelcentrum hebben we Wayne en Markus opgezocht, want zij waren op de motor naar Albany gekomen. Samen hebben we bij Steak ’n Shake gegeten en zijn we weer naar huis gegaan. Onderweg naar huis zijn we gestopt bij Starbucks en heb ik een vanilla frappuccino gehad. Ook zijn we nog bij een outlet winkel geweest waar ik een lang, dik vest heb gekocht, omdat het op school vrij koud is en verder ook nog een portemonnee. ’s Avonds hebben we nog een film gekeken.

-Vanilla frappuccino-

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Al met al een hele leuke maand gehad waarin ik veel heb gedaan, maar ik heb vooral ook veel restaurants van binnen gezien

Wink

Liefs Mayke

Kiss

Reacties

Reacties

Josette

Nou ik zei het net.....ze gaat nogal eens uit eten!! Haha...erg leuk. Enne....je kamer opruimen en schoonmaken, zo zo...Moet je thuis straks ook maar doen, zal je moeder wel zeggen. Veel plezier nog maar weer!!
Groetjes,
Josette

Mayke

Jaaa, klopt Josette. Het eten is hier erg lekker, dus dat vind ik totaal niet vervelend ;) ;)
Het opruimen en schoonmaken van mijn kamer bevalt me prima, dus ik denk dat ik het thuis nu misschien ook wel ga doen haha

Groetjes terug, ook aan Bryan en Arnold!!

Liefs Mayke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active