Mayke ~ My High School Year in the USA ~ Americus

Homecoming Week - ‘Spiritweek' > 17-10-'16 t/m 21-10-'16

Homecoming Week - ‘Spiritweek’op school... 17oktober t/m 21 oktober 2016

Homecomingis de traditie van het welkom heten van de leerlingen terug op school. Het is een gewoonte op veel middelbare scholen en universiteiten in Amerika, maar ook nog wel in andere landen. Het bestaat meestal uit activiteiten voor studenten zoals sport, culturele activiteiten en een parade door de straten van het dorp of de stad. Homecoming vindt aan het begin van het schooljaar plaats. Per regio wel in verschillende weken, maar meestal in of rond de herfst (eind september/begin oktober).

Deze week was het bij ons op school Homecoming ‘Spiritweek’. Dit is de week vooraf aan de Homecoming football game op vrijdagavond en de Homecoming dance van zaterdagavond. In Amerika is het dus de gewoonte om Homecoming te vieren als je na de vakantie weer ‘thuis’ op school bent. Vanaf maandag t/m vrijdag mochten we deze hele week verkleed op school komen.

-Het thema van deze hele week was: ‘The taste of victory’#Let’seat

  • Monday - Harvest the Hawks - Dress as a Farmer or Scarecrow
  • Tuesday -Taste the (Hawks) rainbow - Dress as Favorite Food
  • Wednesday -Two peas in a pod-Dynamic Duo/Twin Day
  • Thursday -Stir up you wardrobe day -Superhero/Celebrity/Character Day
  • Friday -Spice up your Panther pride -Ultimate Spirit Day (the Panthers/School)
  • Maandag (17/10) :‘Harvest the Hawks’

Het was de bedoeling dat je verkleed kwam als boer of vogelverschrikker. Ik ging verkleed als boer met vlechtjes en een blokjesblouse etc. Naast dit was het een gewone schooldag.

Ook heb ik maandag te horen gekregen dat ik ‘Miss SkillsUSA’ ben. Mensen konden op mij stemmen en toen ben ik gekozen, samen met Thomas als ‘Mr. SkillsUSA’. Dit willen zeggen dat ik vrijdag bij de Homecoming football game samen met Thomas de groep ‘Skills’ mag vertegenwoordigen tijdens de ‘rust’ op het veld.

- Dress as a Farmer -

  • Dinsdag (18/10) :‘Taste the (Hawks) rainbow

Dit betekende dat we verkleed mochten als ons favoriete eten. Emily had ’s ochtends bij mij een aardbei op mijn wang gemaakt en ik droeg die dag groen met rode kleding, dus ik was een aardbei. Er waren verschillende outfits als: iemand als Starbucks koffie, iemand als patat, iemand droeg een hotdog pak en sommige mensen hadden snoep op hun shirt geplakt.

- Dress as Favorite Food -

Toen ik ’s ochtends op school kwam lag er op de tafel waar ik normaal altijd zit een roos met een kaartje met gedichtjes erop en een doosje met oreo’s. Cameron zat ook aan de tafel. Toen ik het kaartje las stond er naast de gedichtjes ook de vraag of ik zijn ‘date’ wilde zijn voor de Homecoming dance op zaterdagvond. Dit was natuurlijk superlief!

- Roses are red - Yes or No -

Deze week was er ook een ‘deur-versier’ competitie, dus heb ik geholpen deuren te versieren in het Homecoming thema.

  • Woensdag (19/10) :‘Two peas in a pod

Deze dag kon je verkleed als een duo of als tweeling. Ik zag er hetzelfde uit als Emily. Sommige mensen waren samen verkleed als Lilo and Stitch (van het televisieprogramma) en er waren mensen samen verkleed als peper en zout. Ook moest ik vandaag oefenen voor vrijdagavond hoe ik moest lopen op het veld en hoe alles zou gaan bij de football game. Het was echt superwarm tijdens het oefenen.

  • Donderdag (20/10) :‘Stir up you wardrobe day

Dit betekende dat we verkleed mochten als onze favoriete superheld, beroemdheid of karakter. Ik was verkleed als Batman met een Batman t-shirt, masker en een poofy rok. Er was iemand verkleed als clown en er waren veel mensen die een Batman t-shirt ofzo aanhadden. Emily was verkleed als Minnie Mouse. ’s Avonds ben ik met Emily en Amy gaan kijken naar de Homecoming parade in Americus. Alle vertegenwoordigers van clubs etc. van onze school zaten op de auto’s in de parade. Ik zou eerst ook meegaan in de parade maar we reden met de groep van Skills niet meer mee. Ook de schoolband speelde liedjes. De parade duurde ongeveer een half uur. Voor we naar de parade gingen hebben we mijn gala-jurk voor de Homecoming dance opgehaald, want die moest iets ingenomen worden.

  • Vrijdag (21/10) :‘Spice up your Panther pride

Dit was een ultieme Spiritday, dus verkleed in de kleuren van de school (blauw/geel of oranje). Zelf had ik het nieuwste Homecoming shirt aan in de oranje kleur wat ik heb gekocht op school en had een ‘panther’ pootje op mijn wang getekend. Alle seniors kregen op school kroontjes en daar liepen we de hele dag mee rond. ’s Middags hadden we een peprally voor de Homecoming game van ’s avonds. Het was zo vrolijk, in de hele sportzaal weer veel geschreeuw van enthousiaste leerlingen en allerlei activiteit door de schoolband en cheerleaders. Het was heel leuk!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In mijn blog overMijn weekenden in oktober '16'kun je meer lezen en zien hoe mijn Homecoming ‘Football game’ & Homecoming ‘Dance'is verlopen en daar zijn ook de foto's hiervan te zien!

-Homecoming ‘Football game’ & Homecoming ‘Dance

Aan het eind van de week, waar dus veel mensen de hele week verkleed naar school gaan, vindt er op vrijdag de belangrijke Homecoming game plaats – met de King & Queen + Misters & Misses die gekozen zijn. Meestal is deze wedstrijd een football game. Ons High School American football team (the ‘Panthers’) speelden tegen het team van een andere High School.

In halftime (de ‘rust’) werden de Homecoming King & Queen van school bekend gemaakt. Ook mogen dan de Misters & Missen die gekozen zijn van de verschillende clubs van school zich voor deze club op het veld. Voor onze groep van ‘Skills’ ben ik dus met Thomas hiervoor gekozen. Aan ons dus de eer om dit samen te doen. Dit was erg leuk om mee te maken.

Op de zaterdag is er dan nog de Homecoming dance – een soort gala avond met dans en muziek!

‘s Middag was het tijd om naar de kapper te gaan om je haar te laten doen voor dit gala en ook de make-up is de tijd voor genomen. Daarna de galajurk aan, nog wat foto’s maken en op naar school voor de ‘dance’. Ik ging samen met Cameron, omdat hij mij dus gevraagd had als zijn ‘date’ voor die avond. Het was een erg leuke, gezellige en geslaagde avond!

Een drukke week, maar wel supersuperleuk allemaal

Smile
Dit alles met de bedoeling om enthousiasme en trots voor de school te laten zien en de schoolspirit te versterken. Al met al weer een ervaring rijker en ook heel speciaal om zo een hele week naar school te gaan!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active