Mayke ~ My High School Year in the USA ~ Americus

Mijn weekenden in oktober '16 > 01-10-'16 t/m 31-10-'16

Mijnactiviteiten in de weekenden - Oktober '16... 01-10-'16 t/m 31-10-'16

Weekend 30 september 2016 + 1/2/ oktober 2016

  • vr. 30-09-'16

Boston Butt Cook op school

Vrijdag hadden we op school de Boston Butt Cook voor Skills. Je zult wel denken wat is dit? We hebben vlees verkocht aan mensen in het dorp voor de groep van Skills (soort autotechniek) waar ik bij zit op school. Deze dag was het de bedoeling dat we dit vlees gingen grillen in een soort grote barbecues.

Donderdagmiddag had ik al geholpen met het kruiden van de ongeveer 4.5 kilo zware stukken vlees.

Ik ben die ochtend heel vroeg opgestaan, want Emily en ik hadden aangeboden om ’s ochtends om 4:30 uur op school te zijn om te helpen. Toen we op school waren hebben we eerst de ‘vuurkorven’ aangemaakt, want we waren de kolen hieruit later nog nodig voor de grills. Het was heel koud die ochtend dus we konden mooi warm worden bij het vuur. Rond 6:00 uur ben ik met Emily en Katti naar een koffiewinkeltje gegaan om koffie te halen met een broodje.

Toen we terug waren kwamen er langzamerhand steeds meer mensen aangelopen. Rond 7:45 uur heb ik schoolontbijt gehaald. Daarna hebben we al de stukken vlees in aluminiumfolie gewikkeld en op de grills gelegd.

Vanaf toen werd het wachten tot het vlees klaar was. Voor lunch konden we kiezen of we van Zaxby’s of McDonalds eten wilden, en onze bestellingen daarvoor doorgeven. Tussendoor hebben we nog een keer al het vlees van de grills afgehaald en gekeken welke opnieuw in folie gewikkeld moesten worden en weer terug op de grills gelegd.

De rest van de dag hebben we niet zoveel meer gedaan, maar gewoon een beetje gezeten en gechilld. Het was wel superwarm want we zaten op een veld in de volle zon. Rond 16:00u. ’s middags mochten we naar huis, inmiddels was ik toen al aardig moe geworden, want het was een lange en warme dag geweest. Ik rook echt supererg naar de ‘grills’ en de rook van de ‘vuurkorven’. ’s Avonds heb ik thuis met Amy het Halloween dorp klaargemaakt. Dit komt op een tafel te staan en lijkt wel wat op onze Kerststalletjes met Kerst. Ze beginnen hier eigenlijk al heel vroeg mee want over een maand is het pas Halloween (31/10). Het zijn allemaal kleine Halloween huisjes en poppetjes waar je een dorp van kan maken. Ze zijn super gedetailleerd en echt heel leuk. Wel veel werk voor eigenlijk maar één dag, maar het staat dan ook nog wel de hele maand

Smile
Ook komt hier later de versiering voor de tuin nog bij… pfff nog wel wat te doen dus!

  • za. 01-10-'16

Andersonville Historic Fair in Andersonville

Zaterdagochtend ben ik om 8:00 uur opgestaan om naar een marktje op een parkeerplaats te gaan. Daar heb ik een heel leuk Calvin Klein jurkje gekocht voor maar 1 dollar. Later die dag zijn we naar Andersonville geweest. Dit is een klein historisch dorpje. Hier was een Historic Fair met een parade, want de veldslag in dat dorp tijdens de Civil War werd gevierd/herdacht. Er waren allemaal kraampjes met eten en allemaal ‘dingen’ van vroeger, zoals jurken die ze tijdens de Civil War droegen. Ze verkochten vooral veel kleding.

Aan het einde was er een grote battle tussen 2 groepen met veel (nep)schieten en kanonnen. Dat was heel leuk om te zien. Wayne, Emily en Markus reden samen op de motor in de parade mee met nog wat andere motorrijders. Er was ook een meisje die we al kenden, namelijk Gabby, en zij ging ’s avonds met ons mee naar huis. ’s Avonds heb ik samen met haar en Emily thuis gezeten.

  • zo. 02-10-'16

Zondagochtend hebben Emily en ik op de Nederlandse manier pannenkoeken gebakken. We hebben gewone naturel pannenkoeken gemaakt, maar ook met kaas en knoflookzout en pannenkoeken met ei. Daarna hebben we gegeten en hebben we de film Twilight gekeken. Vervolgens heb ik mijn kamer schoongemaakt enzo. Verder die dag hebben we het lekker rustig gehad en niet zoveel meer gedaan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 7/8/9/10 oktober 2016 (Fall Break)

We hadden een lang weekend vrij van school want het was Fall Break – soort van korte herfstvakantie. De planning was om naar de Universal Studio’s in Orlando (Florida) te gaan… maar door een hurricane (orkaan Matthew) ging dit helaas niet door! Het park blijkt ook 1,5 dag dicht te zijn geweest toen wij zouden gaan.

Ondanks dit hebben we deze Fall Break toch veel leuke dingen gedaan.

Donderdagmiddag waren we ook al vrij van school, maar hebben we ’s middags niet zoveel gedaan. ’s Avonds hebben we een film gekeken.

  • vr. 07-10-'16

Vrijdag zijn Emily en ik naar de Georgia National Fair in Perry geweest. Dit evenement was van 6 t/m 16 oktober.

We stonden daar voor Ayusa (organisatie die plaatsing voor buitenlandse studenten regelt) 2 uur in de stand om gastgezinnen te werven.

Nadat we dit hadden gedaan zijn we op de fair rond gaan kijken wat er allemaal te doen was. De fair is eigenlijk gewoon een grote kermis met attracties en daarnaast (eet)kraampjes. Wel heel veel eetkraampjes. Er was ook een gedeelte met veel koeien en konijnen. Het was echt een grote fair. De mensen van Skills (soort auto/techniekgroep waar ik bij zit op school ) waren die dag ook met een deel van de groep aanwezig en daar zijn we ook nog even mee opgetrokken. We zijn in een aantal attracties geweest, bijvoorbeeld het reuzenrad. Het was al donker toen we daar in gingen en had je een heel mooi uitzicht door alle lichtjes. Het was een hele leuke dag! (met heel veel rondlopen)

  • za. 08-10-'16

Vandaag zijn we naar Six Flags in Austell (Georgia) geweest. Dit is een pretpark waar ’s avonds Fright Fest was (zelfde als in Nederland Fright Night in Walibi). Ze hebben dit hier dus vanwege Halloween. Op de heenweg zijn we gestopt bij een ‘kampeerwinkel’ waar ze hun klanten McDonalds als ontbijt gaven; daar hebben we Mac gegeten. Ik had een burrito met ei. Daarna zijn we doorgereden naar Six Flags. We hebben seizoenspassen gekocht voor het park en kunnen nu zo vaak heen als we zelf willen.

Toen we er ’s middags waren ben ik samen met Emily het park in gegaan. We hebben wat superleuke achtbanen gedaan, de draaimolen… jaja heel leuk met paarden

Smile
en nog wat andere dingen. ’s Middags waren er al wat dingen versierd in Halloweensfeer.

’s Avonds om 18:00 uur begon Fright Fest. We hebben toen wat shows bekeken met clowns etc. Vanaf toen begonnen ook de ‘griezel’ personen in het park rond te lopen. Zo had je bijvoorbeeld clowns, enge bikers, een rat (ofzo) en andere enge ‘halloween’ figuren. Emily en ik hadden een ‘bandje‘ voor Haunted Houses (spookhuizen) gekocht zodat we in de spookhuizen konden, die waren vanaf 19:00 uur open. Het eerste huis waar we in gingen was in 3D, en kregen dus een 3D bril op om het te kunnen beleven. Het volgende spookhuis was een trein. Eerst zaten we in een rijdende trein, die werd gekaapt door enge mensen en we moesten uitstappen en hun volgen. We kwamen allemaal spannende en enge ‘dingen’ tegen en hebben ons prima vermaakt.

De spookhuizen waren wel best lastig te vinden in het park, zelfs met een plattegrond, dus we moesten heel veel medewerkers vragen. Na de trein zijn we naar wat winkeltjes geweest en heb ik een roze met zwarte Six Flags pet gekocht.

Het volgende spookhuis was een zombie dorp, dit was wel echt heel goed gedaan met al de zombies die we er zagen. Daarna zijn we naar een begraafplaats van een Indianenstam gegaan. We werden steeds achtervolgd, dus dat was best wel schrikken soms. Het laatste spookhuis waar we in zijn geweest was een mummie huis. Deze was heel kort, maar ook erg leuk. Alle spookhuizen waren erg geslaagd!

Het was ongeveer 23:30 uur toen we teruggingen naar de uitgang om daar Wayne en Amy weer te zien. Het park was tot 00:00 uur ’s nachts open. Toen we bij de uitgang waren, stonden daar nog alle verklede mensen om bezoekers nog even de schrik aan te jagen en het park uit te begeleiden.

  • zo. 09-10-'16

Zondagochtend heb ik wat uitgeslapen. Daarna heb ik mijn kamer schoongemaakt. Vervolgens heb ik geholpen met het bekijken ‘wievan de familie en vriendenwatals kerstcadeautjes krijgt’. Ja, je leest het goed: kerstcadeautjes. Deze zijn vorig jaar na kerst al gekocht. Later die dag kwam Andre, een vriend van Markus, en die zou blijven slapen. We zijn begonnen met de decoratie voor Halloween in de tuin te zetten; 46 grafstenen. Dit is nu gedeeltelijk klaar. Ik heb samen met Amy twee supergrote pannen chili gemaakt (waar we vervolgens voor een week ons avondeten van hebben gemaakt).

Verder heb ik de schoolfoto’s besteld en ’s avonds zijn we met z’n allen gezellig thuis geweest en hebben we niet zoveel meer gedaan.

  • ma. 10-10-'16

Maandag ben ik weer (2e keer) naar de Georgia National Fair in Perry geweest. Deze keer met Emily, Markus, Andre, Amy en Wayne. Emily en ik hebben samen wat rondgelopen. Er waren opéénplek heel veel dieren zoals kamelen, zebra’s, papegaaien, stieren etc. Later kwamen we Markus en Andre ook nog tegen en hebben we samen met hun ook nog wat rondgelopen. Andre vond vooral de kermis heel leuk ; hij heeft er bijna al zijn geld uitgegeven aan spelletjes. We hebben ook nog even bij de witte en gewone tijgers gekeken. Daarna hebben we wat gegeten en rond 16:00 uur zijn we weer naar huis gegaan. ’s Avonds hebben we toen weer niet zoveel meer gedaan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 14/15/16 oktober 2016

  • vr. 14-10-'16

Vrijdag na school heb ik geholpen met de gigantische spin die we gaan maken voor Halloween. We hebben in de voortuin dus een soort ‘begraafplaats’ met 46 grafstenen, skeletten, armen, benen, hoofden en spinnenwebben. Daar komen nog 2 grote spinnen bij.

Daarna ben ik samen met Emily naar de Football game gegaan. Ook waren we daar met Hunter, Ethan en Cameron. Onze school ‘the Panthers’ hebben met 22-14 gewonnen. Het was weer erg leuk! Nog steeds snap ik er niks van, maar toch was het gezellig.

  • za. 15-10-'16

Zaterdag zijn we naar een motorwinkel geweest waar een Freestyle show was waar allemaal trucs gedaan werden op crossmotoren. Daarna zijn we naar een Harley Davidson winkel gegaan en hebben we bij Taco Bell gegeten.

Na het eten zijn we doorgereden om weer (3e keer) naar de Georgia National Fair te gaan in Perry. Daar hebben Emily en ik weer 2 uur gestaan bij de stand van Ayusa om gastgezinnen te werven. Toen we hiermee klaar waren hebben we Fried Oreo (gefrituurd ijs met oreo en soort pancake er omheen) gekocht op de fair. Die zijn echt super lekker! Hierna nog even bij de acrobaten gekeken met al hun capriolen en vanaf daar zijn we weer naar huis gegaan.

  • zo. 16-10-'16

Zondag heb ik met Emily de film Barbie de prinses en de bedelaar gekeken

Wink
Daarna heb ik haar geholpen met haar kleren uit te zoeken die ze weg wil doen. Vervolgens heb ik mijn kamer schoongemaakt.

’s Avonds hebben Emily en ik kleding uitgezocht voor de eerste dag van 'Spiritweek', want de aankomende week mogen we de hele week verkleed naar school, omdat het 'Homecoming week' is. Ook heeft Emily mijn haren in 2 vlechten gedaan voor het thema hiervoor van maandag.

In mijn blog over‘Homecoming’kun je uitgebreider lezen en zien hoe mijn week verlopen is die week op school!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 21/22/23 oktober 2016

  • vr. 21-10-'16

Op deze vrijdagavond vond de Homecoming game plaats – met de King & Queen + Misters & Misses die gekozen zijn. Ze mogen in de ‘rust’ van de wedstrijd de school vertegenwoordigen. Het is een officieel gebeuren midden op het veld. Ons High School American Football team (the Panthers) speelde tegen het team van een andere High School.

Na school heeft Emily gelijk mijn haar gedaan en ik mijn make-up en dergelijke, want ’s avonds was de Homecoming Football game waar ik ook als ‘Miss Skills’ in mijn galajurk het veld op mocht. Emily en ik moesten om 17:30 uur op school zijn (we waren iets te laat… rond 18:00 uur), want we hadden met Skills een car bash bij de game. Dan ga je met een hamer hard op een auto slaan. Eenmaal aangekomen bij school zijn we naar het veld gereden en hebben we alles klaargezet voor de car bash. Na dit alles heb ik mijn galajurk aangetrokken om ook een poging te doen om te slaan op de auto. Daarna heb ik samen met Thomas (Mister Skill) foto’s gemaakt.

In de halftime (‘rust’) die er tijdens de wedstrijd is worden de Homecoming King & Queen van school bekend gemaakt. Ook mogen dan de Misters & Misses die al gekozen zijn van de verschillende ‘clubs’ het veld op om zich te presenteren.

Voor onze club van Skills ben ik op 17 oktober door stemming gekozen als ‘Miss Skills’met de volgende mededeling op Facebook:

Congratulations to our homecoming representatives for Mr. & Mrs. Skillsusa Mr. SkillsUSA-Thomas Saint

Mrs. SkillsUSA-Mayke Morsink

Aan mij dus de eer om samen met Thomas die als Mister is uitgekozen de club te vertegenwoordigen op het veld. Amy, mijn host mother, was ook gekomen om te kijken. Om 20:00 uur moest ik samen met Thomas op de tribune gaan zitten, dus gingen we daar alvastom 19:45 uur heen. Rond 20:15 uur gingen alle vertegenwoordigers rond het veld staan. Eerst moesten alle klassenvertegenwoordigers en nominaties voor Homecoming King & Queen het veld op lopen tussen de schoolband door en werden ze voorgesteld.

Tijdens dit gebeuren kreeg ik alvast bloemen aangereikt om te dragen tijdens de ‘ceremonie’. Ik ging samen met Thomas op de juiste plek staan, zodat we ook zo het veld op konden lopen. Toen iedereen voorgesteld was werden de namen van de vertegenwoordigers van de schoolclubs voorgesteld. Daar zat ik dus ook bij. Toen ze onze namen om riepen (mijn naam zeiden ze natuurlijk op een vreemde manier) liepen we het veld op en gingen we op de aangewezen plaats staan. Daar moesten we een tijdje blijven staan totdat de Homecoming King & Queen bekend werden gemaakt. Toen dit onderdeel voorbij was, werd iedereen bedankt voor het komen naar de Football game en mochten we het veld weer gaan verlaten. Vervolgens hebben we nog wat foto’s gemaakt en toen was het officiële gedeelte voorbij. Het was een superleuke (en koude) ervaring!

Toen alles afgelopen was heb ik me omgekleed en ben ik tijdens de game nog wat met de mensen van Skills geweest. Ik heb trouwens niet heel veel van de game gezien, omdat ik heel druk was met foto’s maken enzo. Ik weet wel dat we gewonnen hebben met 34-18 van de Hardaway Hawks.

  • za. 22-10-'16

Zaterdagochtend hebben we schoongemaakt, want het was weer tijd voor de maandelijkse huis schoonmaak.

Op zaterdagavond was er nog de Homecoming Dance – een soort gala avond met dans en muziek om de Homecoming Week af te sluiten!

‘s Middag om 15:00 uur hadden we een afspraak bij Jenni (kapster) om ons haar te laten doen voor dit gala. Toen onze haren klaar waren heb ik thuis mijn make-up gedaan en heb ik verder klaargemaakt en op het laatst de galajurk aangetrokken.

Ik ging samen met Cameron naar de Dance, omdat hij mij vorige week heeft gevraagd als zijn ‘date’ voor deze avond. Dit is best wel een officieel gebeuren met een kaart met tekst, een roos en in de kaart de vraag of je zijn date wil zijn door een ‘yes’ of ‘no’ vakje aan te vinken… mijn antwoord was dus ja, want dat hoort er nu eenmaal bij nu ik hier ben (jaaa… geen zorgen… ze weten dat ik een relatie heb)

Smile

De avond begon om 19:00 uur en zou om 23:00 uur afgelopen zijn. Om 18:30 uur was Cameron bij ons huis, zodat we nog even wat foto’s konden maken. Toen hij er was hebben we deze in de tuin gemaakt en zijn we daarna naar school gegaan, want de Dance was daar in de sportzaal. Emily ging ook mee.

In eerste instantie was het nog rustig en was er nog vrijwel niemand, maar het werd steeds drukker. De entree was voor mij gratis, omdat ik ‘homecoming representatives for Skillsusa‘ was. Er waren koekjes, snoepjes en drinken wat je gewoon gratis mocht pakken. Ook waren er bepaalde nummers die gedraaid werden waar iedereen hetzelfde dansje op doet. Ik kon deze dansjes meedoen want ik had ze bij Zumba geleerd. Het zag er superleuk uit!

Toen de Dance afgelopen was zijn Emily en ik nog even mee geweest naar Cameron zijn huis. Het was een hele leuke avond met iedereen en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad! Weer een Amerikaanse gewoonte meegemaakt… die wel heel geslaagd was met een hele week gezelligheid op school!

Smile

  • zo. 23-10-'16

Zondagochtend hebben we weer schoongemaakt en hebben we gevulde eieren gemaakt, want ’s middags hadden we bij ons thuis een Mary Kay party (cosmetica merk) van Jenni, tante van Emily. Zij verkoopt deze producten, dus we gingen het testen. Cameron en Andre waren er ook.

Er lag later die dag ook nog een eekhoorn in het zwembad. Deze bleek dood te zijn; verdronken. Hoe en waarom de eekhoorn in het zwembad is gevallen of gekomen is niet duidelijk.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 28/29/30 oktober 2016

  • vr. 28-10-'16

Vrijdagavond hebben we bij Zaxby’s (een kiprestaurant) gegeten. Dit is echt heel lekker. Daarna zijn we naar de film geweest: Phantom of the Opera. Het was een oude, ‘stille’ film met af en toe tussendoor wat tekst op het scherm. De film draaide in het Rylander Theatre in Americus. Het was echt een heel mooi theater.

  • za. 29-10-'16

Zaterdagochtend ben ik om 5:30 uur opgestaan om te helpen met Amy bij een yard sell (bij kennissen van Wayne en Amy). Ik heb samen met Amy en 2 jongens de posters opgehangen om de richting aan te geven waar de yard sell was, zodat mensen het makkelijk konden vinden. De rest is thuis verder gegaan met het decoreren van de tuin voor Halloween. Ik heb vandaag mijn eigen paintball masker gekregen. Wayne heeft deze voor mij gekocht.

Later die dag heb ik de hele middag aan tekeningen voor school gewerkt. We moesten voor marketing een soort van poster maken met dingen of activiteiten erop die we leuk vinden. Ik heb dus een poster gemaakt in de vorm van een ‘groot boek’ met hierin allerlei voorwerpen en bezigheden die ik leuk en mooi vind. Zo heb ik bijvoorbeeld Harry Potter gemaakt, een roos, de Nederlandse vlag en op de achtergrond heb ik de Amerikaanse vlag afgebeeld. Het is niet helemaal af, dus morgen maar weer verder. ’s Avonds hebben we nog even een leuke film gekeken; Alice through the looking glass. Op facebook kwamen ’s avonds berichten binnen dat er een jongen, Jamorrian, van school is verdronken tijdens het vissen op een meer. De boot waar hij met vrienden op zat deed het na het afmeren niet meer en ze hebben een poging gedaan om terug te zwemmen naar de kant, maar dat is hem dus niet gelukt. Ik ken hem niet persoonlijk van school, maar de dagen erna was op school de impact wel goed te merken. Hij was ook speler van het Football team en was er een herdenking voor hem op de eerste vrijdagavond (04/11) nadat hij is overleden. Zelf was ik ook bij deze wedstrijd aanwezig.

Zondagochtend heb ik weer aan de poster gewerkt en heb ik deze afgemaakt.Al met al was het nog best heel veel werk.

Later heb ik met Emily een film gekeken en heb ik mijn kamer opgeruimd. Ook heb ik nog even geholpen met de grote spinnen voor morgenavond in de tuin tijdens Halloween. Jaa… ook dat moet klaar, maar het wordt wel heel mooi.

In mijn blog over‘Halloween’kun je weer uitgebreider lezen en zien hoe mijn 'Trick or Treat' is verlopen op die dag!

’s Avonds hebben we pizza gegeten en ook nog weer een film gekeken.

Weer een superleuke maand gehad met allerlei activiteiten die ik in Nederland nog nooit mee heb gemaakt... zoalsHomecoming weekop schoop enHalloweenop een manier zoals wij dat niet kennen!

Kiss

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active