Mayke ~ My High School Year in the USA ~ Americus

Mijn weekenden in september '16 > 01-09-'16 t/m 30-09-'16

Mijnactiviteiten in de weekenden - September ’16... 01-09-'16 t/m 30-09-'16

Weekend 2/3/4/5 september 2016

  • vr. 02-09-'16

We hadden een lang weekend voor de boeg. Op vrijdag waren we vrij van school, want er werd een erge storm verwacht (door orkaan Hermine). Gelukkig viel het achteraf voor waar ik woon allemaal reuze mee. Op andere plekken is de storm wel heftiger geweest. Ik ben dus deze dag maar nuttig gaan besteden door de ramen en lamellen in huis schoon te maken. Hier was ik op donderdagavond al mee begonnen. Ik dacht dat doe ik wel even, maar ik ben er de hele dag mee bezig geweest en jaaa… toen was het nog niet klaar.

-Orkaan Hermine-

  • za. 03-09-'16

Zaterdagochtend ben ik om 6:00 uur opgestaan om Wayne en Amy te helpen om alles klaar te zetten voor nog weer een yard sell (tuinverkoop). Dit was dus voor de 2e keer in korte tijd. Toen alles klaargezet was ben ik weer gaan slapen, omdat het nog best vroeg was. Nadat ik wakker was heb ik mijn missie weer voortgezet: de ramen en lamellen verder schoonmaken. Het heeft me nog een paar uur gekost voor ik echt klaar was.

’s Middags hebben we bij Taco Bell gegeten. Dit was mijn 1e keer hier en het was superlekker! Voor de mensen die het niet weten; Taco Bell is een restaurant met Mexicaans eten.

-Taco-

’s Avonds hadden we een verjaardagsfeestje van Bryan (vriend van Wayne, mijn host father). Dit was erg gezellig. We hebben spelletjes gespeeld, gevoetbald, naar muziek geluisterd enz.

Hij kreeg een geweer voor zijn verjaardag en zijn vrouw Emily heeft mij al hun geweren laten zien. Ze hebben er echt heel veel. Zelf heeft ze een roze pistool die ze altijd in haar handtas heeft. Supergek om allemaal te zien en te horen. Want hoe men er mee omgaat hier is iets dat ik niet ken, en ben ik natuurlijk ook helemaal niet gewend.

  • zo. 04-09-'16

Zondag hadden Wayne en Amy een meeting van een motorclub waar ze lid van zijn. Ik was alleen met Emily thuis en we hebben onze nagels gelakt (wat totaal mislukt is) en hebben de film Mulan 2 gekeken. Ook hebben we weer zoals elke zondag onze kamer maar even schoongemaakt.

  • ma. 05-09-'16

Maandag waren we ook nog vrij, want het was Labor Day. Dit is een dag dat veel mensen vrij zijn. Labor Day is hier een feestdag die wordt gehouden op de eerste maandag in september, ter ere van arbeiders. Ik heb met Emily 2 films gekeken: Divergent en Pitch Perfect. Later hebben we samen gezwommen en ’s avonds heb ik met Markus en Amy red velvet en yellow cake cupcakes gemaakt. Ze waren erg lekker!

- Red velvet en Yellow cake cupcakes -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 9/10/11 september 2016

  • vr. 09-09-'16

Vrijdagavond was het dan zo ver: mijn eerste American Footballgame! De wedstrijd was ‘thuis’ en begon pas om 19:30 uur, maar Emily en ik waren al heel vroeg op school voor de wedstrijd. Emily is lid van SkillsUSA, dit is een club die op school veelal te maken heeft met auto’s en sleutelen aan auto’s en motoren enzo. Volgens de site van school is SkilssUSA een club technische studenten voor in de architectuur, bouw, communicatie en transport. Deze club had tijdens deze football wedstrijd de eerste Car Bash. Bij een Car Bash betalen mensen om met hamers een auto in elkaar te slaan. Emily ging met deze club naar de wedstrijd en ik ging met haar mee. We moesten om 18:00 uur op school zijn om alles klaar te maken voor de Car Bash, maar wij waren op tijd en waren er al om 17:00 uur haha.

-Car Bash -

Bij de football wedstrijd is er een hele goede en leuke sfeer en iedereen is heel enthousiast voor zijn eigen team. Onze school: the Panthers (Sumter County) speelden tegen de Trojans (Lee County).

Ik begrijp niks van de sport/regels en ook niet van de wedstrijd zelf. Iedereen probeerde het me uit te leggen, maar ook toen snapte ik er nog steeds weinig tot niets van. Ondanks dat ik er dan niet veel van begreep, was het toch erg gezellig, zeker ook met de groep mensen van Skills.

-Skills -

Natuurlijk waren er ook cheerleaders om de football spelers aan te moedigen. Ook speelde de schoolband muziek tijdens de wedstrijd en ze riepen allemaal yells om hun elftal aan te moedigen.

- Schoolband -

- Football spelers -

Op het terrein was ook een eetkraampje waar je nacho’s, pinda’s, pizza en allerlei snoep en drinken kan kopen. Erg lekker!

Smile

Tijdens de rust van de wedstrijd spelen beide schoolbands weer allerlei muziek op verschillende instrumenten, en daarbij dansen de danseressen.

Het was een hele leuke avond en ik heb me erg goed vermaakt! Helaas hebben we verloren met 36-10. Mijn eerste footballgame… en natuurlijk heb ik veel foto’s en filmpjes gemaakt deze avond.

  • za. 10-09-'16

Zaterdagochtend moesten we vroeg opstaan, want Wayne, Amy, Emily en ik gingen naar een meeting in Albany van CMA (christelijke motorclub). We gingen naar een restaurant genaamd Golden Corral. Hier hebben we ontbeten. Het was een lopend buffet met fruit, worstjes, steak, bacon, allerlei andere soorten vlees, scrambled eggs, donuts, bananenbrood, pancakes, snoep en nog véééél meer. Het was echt heel erg lekker en gezellig.

Nadat we hadden gegeten werden er allerlei zaken voor de club besproken. Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Tifton naar een Harley Davidson winkel (ruim een uur rijden van Americus). Hier was een soort event met verschillende motoren en oude auto’s. Het was er best druk voor een Harley Davidson winkel.

Daarna zijn we met z’n allen naar restaurant Dairy Queen geweest. Hier verkopen ze heel goed en lekker ijs. Ik heb hier een hele lekkere aardbeien smoothie gehad.

De terugweg zijn we nog gestopt bij een winkel met allemaal kleding en veel andere spullen. Hier heb ik een tang voor mijn haar gekocht waarmee je slagen in je haar kunt maken.

’s Avonds thuis hebben Emily en ik geholpen met het zwembad, want deze werkt niet helemaal zoals het hoort. Later hebben we nog een film gekeken.

  • zo. 11-09-'16

Zondag zijn we voor de 2e keer gaan paintballen binnen een paar weken en daar ben ik een paar keer goed geraakt. Ik heb er een paar mooie blauwe plekken aan overgehouden. Het was erg leuk en gezellig met iedereen.

’s Avonds heb ik met Wayne, Amy, Markus, Emily, Dylan en Andre (een vriend van Markus) bij Ruby Tuesday gegeten. Ik had niet zo heel veel trek, dus ik dacht: ‘ik neem een salade, die zal vast niet zo heel groot zijn’. Bleek mijn salade de ‘grootste’ maaltijd te zijn van iedereen met wie we op dat moment gingen eten. Ik was zo vol, maar het was wel een erg lekkere salade.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 16/17/18 september 2016

  • vr. 16-09-'16

Vrijdagmiddag op school hadden we de eerste pep rally. Het doel is om in de stemming te komen en enthousiast te worden voor een wedstrijd en de football spelers dan zo goed mogelijk aan te moedigen door ze toe te juichen. We gingen allemaal naar de sportzaal waar de schoolband muziek/liedjes speelden en leerlingen en cheerleaders gingen dansen. Er werden spelletjes gespeeld en er hing een hele goede sfeer en iedereen was dan ook erg fanatiek. We hadden deze dag een speciaal verkort activiteiten-rooster op school, zodat we ’s middags genoeg tijd overhielden voor de pep rally.

’s Avonds ging ik samen met Emily naar mijn 2e home football game. Het was weer erg leuk en gezellig met de mensen die we er tegen kwamen. Ik snap nog steeds niet veel van de sport, maar ik weet wel dat we met 21-6 gewonnen hebben en dat is natuurlijk een goed teken

Smile

  • za. 17-09-'16

Zaterdag ging ik samen met Emily en Amy op pad, want Wayne is al vanaf woensdag naar Angel City in Unadilla, dit is een bike rally. Amy wilde graag iets leuks met ons drieën gaan doen deze dag. Daarom zijn we ’s ochtends naar Columbus vertrokken. Hier hebben we ons de hele dag vermaakt.

Onderweg zijn we nog gestopt bij Starbucks en heb ik een salted caramel mocca frappuchino gehad. Deze was zo lekker!! Je proeft het zout echt als je het dronk.

Daarna zijn we gestopt bij een 2e hands winkel genaamd ‘Thrift store’. Het was een supergoedkope winkel! Hier heb ik wat kleren gekocht en een mooie jurk. Om een idee te geven: de ene jurk had een prijs van wel 0,99 dollar en de ander was 8,97 dollar. Woww wat een prijzen

Kiss

Na deze winkel gingen we naar Wendy’s om te eten. Van daaruit zijn we naar de Ice Rink (ijsbaan) van Columbus gereden, want we gingen schaatsen! Het was ongeveer 15:30 uur toen we daar aankwamen. De ijsbaan ging om 16:00 uur open voor openbaar schaatsen; er waren nog ijshockeyers aan het trainen. Dit was wel leuk om te zien. Het ging er best ruig aan toe. De schaatsbaan was niet een schaatsbaan zoals wij die in Nederland kennen (400 meterbaan), maar het was een ijshockeybaan. Het verschil in schaatsen tussen Emily en mijzelf is dat zij meer van het draaien en de pirouettes is en dat ik meer van het gewone rechte en snellere schaatsen ben.

We hebben tot bijna 19:00 uur geschaatst. Het laatste uur gingen er discolampen aan en was het een soort disco-schaatsen. Leuk en grappig!

Na het schaatsen hadden we het idee om naar de film te gaan; dus we zijn naar de film ‘Suicide Squad’ geweest. Het was echt een hele goede film. Voordat de film begon hebben we drinken en popcorn gekocht. Het drinken zat echt in de grootste beker ooit en je kon uit de machine echt ‘1000 soorten’ drinken kiezen. De bioscoop, Carmike 15, was zelf ook echt supergroot met superveel gangen en verschillende bioscoopzalen. Na de film zijn we naar huis gegaan en waren om ongeveer 23.00 uur thuis.

  • zo. 18-09-'16

Zondag heb ik weer mijn vertrouwde werk gedaan; kamer even opgeruimd en heb ik alles opgeschreven wat ik de afgelopen weekenden zoal heb ondernomen en gezien. Verder hebben we deze dag niet zo heel veel meer gedaan. Lekker rustig om weer met goede moed aan een nieuwe week te gaan beginnen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weekend 23/24/25 september 2016

  • vr. 23-09-'16

Dit weekend gingen we weer kamperen met de camper, want we gingen naar een bike rally in Pine Mountain. Toen ik vrijdag uit school kwam heb ik alles ingepakt voor het weekend. Daarna zijn we vertrokken voor een rit van ongeveer 2,5 uur vanaf Americus.

Toen we op de camping (Pine Mountain Resort) aankwamen hebben we de camper klaargemaakt en alles buiten klaargezet en daarna zijn we even rondgelopen op de camping. Er waren wel veel motorliefhebbers op de camping. Daarna hebben we ‘s avonds hamburgers gegeten. Vervolgens hebben Emily en ik rondgekeken om te kijken waar de rally was op de camping. Het was best een grote camping en er waren allemaal kraampjes waar we bij hebben rondgesnuffeld. Er was ook een band aan het optreden. Hier hebben we even naar geluisterd. Daarna zijn we teruggegaan naar de camper en heb ik samen met Emily naar de sterren gekeken, omdat deze wel heel mooi waren die avond.

  • za. 24-09-'16

Zaterdag heb ik samen met Emily ontbeten met Pop-tarts. Dit zijn een soort koekjes, die in allemaal verschillende smaken verkrijgbaar zijn, zoals aardbei, bruine suiker en kaneel, chocola en nog veel meer. Deze koekjes eten ze hier soms als ontbijt.

Hierna zijn we naar de camper van de buren gegaan om deze te gaan bekijken. Deze was heel mooi. Toen we teruggingen naar onze camper heb ik crackertjes met pindakaas ertussen gegeten. Vervolgens ben ik met Emily naar het zwembad gegaan en hebben we gezwommen en nog in de zon gelegen. Natuurlijk moest ik verbranden haha. Daarna hebben we klaargemaakt en geluncht met noodles en broodjes hotdog en zijn we naar het dorp Pine Mountain gegaan. Hier hebben we wat (antiek)winkeltjes bekeken en er was een kleine markt met wat kraampjes. Voordat we teruggingen naar de camping hebben we nog een ijsje gehaald.

Terug op de camping hebben we een poosje niet zoveel gedaan en heb ik wat gelezen. Daarna aten we weer broodjes hotdogs en hamburgers als avondeten… echt eten voor een makkelijk campingweekend. Toen ben ik met Emily gaan frisbeeën en zijn nog even gaan schommelen

Smile
Ook zijn we nog een keer naar de kraampjes gegaan om er gezellig wat rond te kijken. Bij één van de kraampjes hebben we heel lang met de eigenaar gepraat. Dit was erg gezellig!

  • zo. 25-09-'16

Zondagochtend heb ik als ontbijt Amerikaanse pannenkoeken gehad. Daarna hebben we alles opgeruimd en klaargemaakt om te vertrekken. Weer thuis hebben we de camper leeggehaald en alles uitgepakt. Daarna heb ik Emily geholpen met het wassen van de honden. Verder hebben we die dag niet zoveel meer gedaan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weer leuke en gezellige weekenden gehad deze maand. Op naar de volgende maand maar weer... ik ben benieuwd!

Liefs Mayke

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active