Mayke ~ My High School Year in the USA ~ Americus

Mijn week van dag tot dag > 21-07-'16 t/m 28-07-'16

Mijn week van dag tot dag... 21-07-'16 t/m 28-07-'16

Inmiddels ben ik een week in Amerika en heb al een heel groot gedeelte van het oosten van het land gezien (zie ook de route die is afgelegd naar de familie deze weekbij de foto’s: route >> plaatsen en staten bezocht op weg naar familiebezoek).

Al met al heb ik bijna meer kilometers gereden in de auto dan dat ik in Nederland in een jaar doe > ongeveer 3000 km. in één week!! Wat is het een groot land met veel staten.

Wat heb ik deze week gedaan…

  • 21-07-'16

Nadat ik ben aangekomen bij mijn gastgezin zijn we de volgende dag gelijk naar school gegaan om te overleggen welke vakken ik ga volgen het komende schooljaar. Sommige vakken zijn verplicht en de andere vakken kies ik de eerste schooldag 1 augustus. Yeahh… Ik kom in de 12th grade… dus in het laatste (examen)jaar en mag dan ook Prom en waarschijnlijk Graduation doen

Smile
Gaat zeker leuk en gezellig worden. Het zal vast allemaal goed gaan komen dit komende jaar!

  • 22-07-'16

Vanaf de 22ejuli ben ik met mijn gastgezin op reis gegaan naar hun familie. Na 1300 km. en via vele staten die we bezocht hebben, zijn we de volgende dag, na bijna 20 uur aangekomen bij het 1eadres van het familiebezoek in East Canton in Ohio. In elke staat die we onderweg zijn tegengekomen hebben we bij een Welcome Center een foto gemaakt bij het bord met de naam van de staat (zie foto’s). We zijn verder bij heel veel Harley Davidson shops geweest, omdat het gezin een grote liefde voor motors heeft. Ze hebben er zelfs 5 en ook nog een camper. Bij elke winkel kreeg je een gekleurde pokerchip. Per winkel heeft iedereen zijn eigen soort en kleur. Ik heb er op deze manier al heel wat verzameld. Onderweg ook heel veel cadeautjes gekregen van de verschillende staten bij de Welcome Centers. Superlief allemaal! Ze willen overal waar ik kom iets voor me kopen. Verder zijn we heel vaak gestopt bij Starbucks, Subway, Burger King etc. Aan eten en drinken geen gebrek. We gaan ook vaak uit eten deze dagen en het is allemaal heel lekker, maar wel veel. In de restaurantjes neem ik al vaak het kindermenu

Smile
omdat het anders echt teveel is! Ik heb al veel verschillende dingen mogen proeven afgelopen dagen, zoals cheesecake, een Belgische wafel met slagroom en aardbeien, pretzels, fried ice, oranje watermeloen etc.

  • 23-07-‘16

Bij de familie aangekomen in Ohio heb ik kennis gemaakt met de ouders van Amy, mijn host mother. We zijn die dag bij haar oma op bezoek geweest die in een verzorgingstehuis woont. Vervolgens zijn we naar de Exchange gegaan. Daar kunnen mensen CD’s en DVD’s heenbrengen en ruilen. Hierna zijn we nog naar Walmart geweest. Dit is een ontzettend grote winkel waar ze van alles hebben, maar dan ook echt van alles.

  • 24-07-‘16

De volgende dag zijn we naar McKinley Memorial gegaan. Bij dit monument is een museum waar 3 verschillende programma’s te doen zijn. Discover World was een gedeelte waar allerlei dieren te zien zijn en waar je dingen kunt ‘ontdekken’. Het is een wetenschappelijke reis door het verleden, heden en toekomst.Reis terug naar de tijd van de dinosaurus in het Natural History Island. Er zijn fossiele graven, het onthullen van het bewijs van dinosaurussen.Er is een authentieke mastodont skelet, waarvan de fossiele overblijfselen werden ontdekt in het kanton gebied tijdens graafwerkzaamheden voor een appartementsgebouw.Daarnaast heb je een deel met de Amerikaanse geschiedenis waaronder ook over McKinley. Hij was de 25epresident van de Verenigde Staten (tot 1901). Hij leidde het land naar de overwinning in de Spaans-Amerikaanse oorlog. Als laatste heb je een Planetron waar ze een hele interessante voorstelling over het heelal lieten zien. Na het museum zijn we naar het McKinley monument gegaan.

Vanaf het monument zijn we langs de Football Hall of Fame gegaan om daar even in het winkeltje te kijken. Hierna zijn we naar Walmart gegaan om daar in een speciale pretzelwinkel even pretzels te gaan eten. Ze zijn er in allerlei verschillende soorten van zout, maar ook wel zoet, en van zacht tot hard. Die van ons was zout en was een soort van brood, dus zacht. Ze hebben de vorm van een krakeling. Daarna zijn we weer naar het huis van de vader en moeder van Amy gegaan om vervolgens om 19:00 uur naar een koffiezaakje met allemaal artistieke kunsttypes te gaan. Hier had Amy een afspraak met een oude vriendin van haar. Daar hebben we uiteindelijk 4 uren gezeten. Het laatste uur kon ik me niet meer concentreren op het Engels en kon ik de gesprekken niet meer zo goed volgen.

  • 25-07-‘16

De dag hierna heb ik Emily ontmoet. Zij is de dochter van het gastgezin en is 15 jaar. De eerste ontmoeting was leuk en we gaan vanaf dat moment veel met elkaar om. We zijn naar een Flea Market geweest, een soort vlooienmarkt, met allemaal ‘winkeltjes’ van een paar meter bij een paar meter. Buiten was een markt zoals wij die in Nederland ook kennen.

Vervolgens zijn we terug gegaan naar het huis van de ouders van Amy. Hier heb ik als afscheid een knuffeltje van een schaap en een T-shirt van East Canton, waar ze wonen, gekregen. Bij de ouders van Amy in de buurt ben ik samen met Emily nog even naar een vriend van haar geweest. Terug bij het huis hebben we nog wat foto’s gemaakt en afscheid genomen van de ouders om verder te reizen voor het 2efamiliebezoek, namelijk naar de familie van Wayne, mijn host father. Het was toen ongeveer 12:30 uur dat we aan de reis begonnen.

Onze rit naar Indianapolis in Indiana begon. Een rit van 560 km. en waar we’s avonds om ongeveer 21:00 uur zijn aangekomen bij de vader van Wayne. Dit was bijna 9 uur nadat we vertrokken waren uit Ohio.

Toen we onderweg een Harley Davidson winkel tegenkwamen zijn we uiteraard weer even gestopt en kreeg ik de bekende pokerchip. Elke Harley winkel heeft zijn eigen soort pokerchips. Ook zijn we onderweg nog even gestopt bij het Welcome Center van Ohio en later bij die van Indiana. We zijn met z’n allen in Indianapolis lekker Mexicaans gaan eten. Ik heb quesadillas gehad met als toetje fried ice. Super lekker! Ook super-raar want het is gefrituurd ijs. Ik heb vandaag ook fried oreo’s geproefd en een soort van oranje meloen. Allemaal heel lekker.

  • 26-07-‘16

Vanochtend zijn we met de vader van Wayne, Wayne, Amy, Emily en ik naar het Children’s museum gegaan in Indianapolis. Het was echt een leuk museum! Het is een museum waar je actief kunt zijn en er zijn exposities te zien. Onderwerpen die er waren zijn: dinosaurs, space, science, toys en cultuur en geschiedenis van China.

Ze hadden ook het verhaal van allemaal ‘helden kinderen’. Hier stond ook het verhaal van Anne Frank bij. Er stonden ook allerlei Nederlandse teksten. Superleuk! Verder was er ook een ruimte met hot-wheels en allemaal voorwerpen die met racen te maken hebben. Vervolgens zijn we naar het deel met de dinosaurussen gegaan. Ze hebben hier allerlei skeletten van verschillende dieren. Emily en ik hebben met een man gesproken over fossielen. Erg interessant! Door dit gesprek mochten we vervolgens ‘achter de schermen’ om allerlei speciale botten en skeletten te zien. We hebben daar het skelet van een giraffe, een aapje, een koe etc. gezien. Ook hebben we een bot van een T-rex dinosaurus aangeraakt. Erg leuk!

Als laatste zijn we nog naar het ruimtedeel met 'dingen' over de ruimte, en een Egyptisch deel gegaan. In het museum was ook een deel over China. Hier was een soort van dorpje nagemaakt met een Chinees winkeltje, een huisje enz.

Na het museumbezoek hebben we gegeten in een restaurant waar ik kip in zoet zure saus en noedels heb gegeten. Vooraf kregen we een pittige soep. Na het eten zijn we naar twee goodwill winkels geweest. Dit is een tweede handswinkel. Het is er erg goedkoop. Ze hebben er kleding en meubels en boeken enz. In de eerste goodwill winkel heb ik een T-shirt met aan de voorkant streepjes en aan de achterkant bloemetjes, een rood shirt met korte mouwen en een colletje en een föhn gekocht voor maar 11 dollar. Al met al was het weer een leuke dag!

  • 27-07-‘16

Vanochtend zijn we naar een sieradenwinkel geweest. Ze hadden er erg veel Pandora-bedels. Zelfs de Disney Limited Edition serie. Vervolgens zijn we bij een steak ’n shake gaan eten. Daar heb ik een pittige hamburger en patat met salt ’n vinigare (zout en azijn) gehad.

Daarna zijn we naar Conner Prairie (Interactieve History Park) gegaan. Het gaat terug in de geschiedenis. Het park had een deel over Indianen met allemaal huizen uit die periode. Verder een deel met allemaal gebouwen over hoe men vroeger leefde in Amerika. Hier speelden acteurs dit leven na. Hier heb ik samen met Emily met modder en vinigare (azijn) een steen gemaakt waarmee je vlekken uit kleren kan halen. Als laatste had je een deel over de Civil War in Amerika. Hier hebben we een kleine ‘voorstelling’ met filmpjes en dergelijke gezien over deze Civil War. Het was erg interessant!

In het park hing ook een luchtballon op 300 feet (ongeveer 90 meter). Hier ben ik samen met Emily en Amy in geweest. Het uitzicht was erg mooi!

Al met al heb ik deze dagen al heel wat van de Amerikaanse geschiedenis kunnen zien en meemaken! Dit moet nu toch wel goed komen de komende 10 maanden

Smile

Na het park zijn we gaan eten in een restaurant om vervolgens de spullen in te pakken want we gaan morgenvroeg alweer beginnen aan de terugreis naar het huis van mijn gastgezin in Georgia.

  • 28-07-‘16

Vanochtend hebben we afscheid genomen van de vader van Wayne. We hebben weer een lange rit van 1100 km. voor de boeg om naar Georgia terug te rijden. We zijn om iets voor 9:00 uur vanmorgen vertrokken om eerst nog even via de staat Kentucky te rijden. Hier zijn we bij de Kentucky Derby paardenrace arena gestopt en zijn naar het winkeltje geweest, waar ik een armband van de derby heb gekregen. Daarna zijn we naar het Welcome Center van Kentucky en Tennessee gegaan en hebben hier wat foto’s gemaakt. Daarna zijn we door Nashville gereden om door te rijden naar huis in Americus, met als tussenstop ook nog even het Welcome Center van Georgia voor wat foto’s, waar we rond 23:30 uur aankwamen.

Wat een drukke, maar supermooie week. Veel gedaan en gezien! Het lijkt dat ik hier al langer ben dan een week met alles wat ik al beleefd heb in zo'n korte periode

Smile

Maar nog geen rust, want morgen ga ik met de camper naar een motor evenement, en zullen we een paar dagen op een camping staan in het noorden van de staat Georgia. Morgen dus weer ongeveer 4 uur rijden… op naar de camping en het motor evenement!

Reacties

Reacties

De van der Veentjes

Hoi Mayke,

Pfff....een heel verhaal zeg! Leuk om het allemaal te lezen.
En vooral dat jij het goed naar je zin hebt. Wat heb jij idd al veel gezien en gedaan in 1 week tijd. Heb je nog wel een paar dagen rust voordat je naar school gaat? En mooi dat je een leuk gast gezin hebt. We kijken weer uit naar je nieuwe verslag. Erg mooi om te lezen. De groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active